Salgsdirektør i OMNICAR, Tom Due Andersen (tv), direktør i Dansk Bilbrancheråd, Erik S. Rasmussen
(th) PR/foto.

Dansk Bilbrancheråd har indgået en rammeaftale med IT-selskabet
OMNICAR, som skal hjælpe med at digitalisere værkstedsbranchen. Behovet for at kunne agere digitalt er en nødvendighed for at sikre de frie bilværksteders fremtidige forretning, men mange værksteder mangler digitale løsninger, som de nemt og enkelt kan betjene. Sådan lyder det fra direktør i Dansk Bilbrancheråd, Erik S. Rasmussen, der glæder sig over det nye samarbejde:

“Vi kan nu pege på OMNICAR som fast samarbejdspartner, når vi rådgiver vores medlemmer om digitalisering af deres forretning. Det giver ro i branchen, for så vidt angår serviceaftaler og digital kommunikation med kunderne, og det skaber samtidig tryghed for det enkelte værksted, at det kan vælge en løsning, som det kan have tillid til,” siger Erik S. Rasmussen.

OMNICAR skal hjælpe brancheforeningens knap 2.000 medlemmer ved at tilbyde skræddersyede serviceaftaler til værkstedernes kunder gennem softwareløsningen SAM (Service Agreement Manager). En løsning som knytter kunderne tæt til det enkelte værksted, forklarer salgsdirektør i OMNICAR, Tom Due Andersen, der ser frem til at samarbejde med Dansk Bilbrancheråd og dets medlemmer:

“Jeg er glad og stolt over, at Dansk Bilbrancheråd har valgt at samarbejde med OMNICAR. Vores ambition er at hjælpe branchen og værkstederne med at fremtidssikre deres forretning. Vi tilbyder et digitalt værktøj, der sikrer langvarige og loyale kunderelationer, og som samtidig gør det muligt for værkstederne at holde deres omkostninger nede og øge indtjeningen,” siger Tom Due Andersen.

Også hos Dansk Bilbrancheråd er der store forventninger til samarbejdet, som træder i kraft i dag den 1. maj:
“Jeg er overbevist om, at rigtig mange af vores medlemmer vil benytter sig af SAM, og at samarbejdet i det hele taget vil give branchen et digitalt løft,” siger Erik S. Rasmussen. Samarbejdet indeholder blandt andet en aftale om fælles kommunikation og markedsføring samt en fast dialog mellem OMNICAR og Dansk Bilbrancheråds medlemmer gennem deltagelse i lokale medlemsmøder og konferencer udover tilbuddet til medlemmerne om at bruge OMNICAR’s
softwareløsning, SAM.

Fakta
Dansk Bilbrancheråd er brancheorganisation for autoværksteder og bilforhandlere i Danmark, og er med knap 2.000 værkstedsmedlemmer branchens største interesseorganisation. Dansk Bilbrancheråd arbejder for at skabe de bedste rammevilkår og tilbyder forskellige ydelser til bilvirksomhederne.

IT-selskabet OMNICAR har udviklet en særlig softwareløsning SAM (Service Agreement Manager) til værksteder og bilforhandlere. SAM er et digitalt værktøj, der er designet til automatisk håndtering af mersalg og serviceaftaler. SAM hjælper værksteder og bilforhandlere med at håndtere og sælge langt flere serviceaftaler end før ved hjælp af skræddersyede tillægsydelser og abonnementsbaserede services, som følger den enkelte bil fra vugge til grav.
Kontaktinformation

For yderligere information kontakt venligst:

Erik S. Rasmussen,
direktør i Dansk Bilbrancheråd, +45 40 41 43 99
Morten Huse EikremJeppesen,
PressConnect, +45 53 85 07 70

Menu